Seeking Interior Union with Christ

En Español

Someone once said to St. Teresa of Avila, “If only I had lived at the time of Jesus . . . If only I had seen Jesus . . . If only I had talked with Jesus.” Teresa  responded, “But do we not have in the Eucharist the living, true and real Jesus present before us. Why look for more?”

St. Thomas Aquinas tells us, “O precious and wonderful banquet that brings us salvation and contains all sweetness! Could anything be of more intrinsic value? Under the old law it was the flesh of calves and goats that was offered, but here Christ himself, the true God, is set before us as food.”

On Holy Thursday, after Jesus had transformed bread and wine into his Body and Blood and given the Apostles their First Communion, he proceeded to invite them to prayerful union with him. They had received the Sacrament, but they had to live in faith-filled union with Christ so they could serve others. Prayer would help them do this.

Eucharistic devotions such as adoration, holy hours, and visits to the Blessed Sacrament, are all forms of prayer that increase our interior union with Christ. The Eucharistic procession that accompanies the feast of Corpus Christi is a devotion that stirs the hearts of many to feel Christ’s loving presence more vividly.

Michael McDevitt writes, “The power of prayer is not about your power, but the power you have allowed inside. Christ himself is the unseen power. You are infused with a power far beyond anything you can imagine.

Archbishop Fulton J. Sheen believed that his daily hour of prayer before the Blessed Sacrament was  essential for his ministry as a priest. “The Holy Hour became like an oxygen tank to revive the breath of the Holy Spirit”… “We become like that which we gaze upon. Looking into a sunset, the face takes on a golden glow. Looking at our Eucharistic Lord for an hour transforms the heart in a mysterious way”.

http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/how-we-teach/catechesis/catechetical-sunday/eucharist/upload/catsun-2011-doc-mcbride.pdf

Buscando Union Interior con Cristo

Alguien dijo una vez a Santa Teresa de Ávila: “Si  hubiera vivido en el tiempo de Jesús… So yo hubiera visto a Jesús…Si yo hubiese hablado con Jesús.  “Teresa respondió: “Pero ¿No tenemos en la Eucaristía a Jesús vivo, verdadero y realmente presente ante nosotros? ¿Por qué buscar más?”

San tomas de Aquino nos dice: “O precioso y maravilloso banquete que nos trae salvación y contiene toda dulzura!” ¿Podría ser algo más intrínseco? Bajo la ley antigua ofrecíamos la carne de cabras y becerros,  pero ahora tenemos a Cristo mismo.  El Verdadero Dios, esta puesto delante de nosotros como alimento.”

El Jueves Santo, después de que Jesús hubo transformado el pan y el vino en su Cuerpo y Sangre y dió a los apóstoles su Primera Comunión, procedió a   invitarlos a la oración con El.  Ellos habían recibido el Sacramento, pero tenían que vivir en una unión llena de fe con Cristo para poder servir a otros.  La oración les ayudaría a hacer esto.

Las devociones Eucarísticas como la adoración, las horas santas, las visitas al Santísimo Sacramento son formas de oración que aumentan nuestra unión     interior con Cristo.  La procesión Eucarística que acompaña a la fiesta de Corpus Christi es una devoción que mueve los corazones de muchos a sentir la presencia amorosa de Cristo con más intensidad.

Micahel McDevitt dice: “El poder de la oración no es sobre tu poder, sino el poder que has permitido dentro de sí mismo.  Cristo mismo es el poder invisible. Usted está infundido con un poder mucho más allá de todo lo que se pueda imaginar.

El Arzobispo Fulton Sheen decía que su hora diaria de oración ante el Santísimo Sacramento esa esencial para su ministerio como sacerdote.  “La hora Santa se hace como un tanque de oxígeno para revivir el aliento del Espíritu Santo” … “Nos convertimos en los que miramos.  Mirando hacia una puesta de sol, la cara adquiere un brillo dorado.  Mirar a nuestro Señor  Eucarístico durante una hora transforma el corazón de una manera misteriosa.”

http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/how-we-teach/catechesis/catechetical-sunday/eucharist/upload/catsun-2011-doc-mcbride.pdf